RSS

Литерарци у акцији

29 нов

Данас објављујемо још један прилог школске литерарне секције наставнице Драгане Табачки…

Литерарци

Портрет моје душе

          Душа је одувек необјашњив појам. Многи научници су покушали да је објасне, али би сваки покушај био неуспешан.

          Појам душе схватам као унутрашњи изглед човека. Моје виђење душе одражава се и на мој живот. По понашању човека можемо увидети и каква је његова душа. Својим поступцима човек може створити добру или лошу слику о себи. Боја душе је иста као његова личност. Зао човек има црну, прљаву душу, за разлику од беле и чисте душе коју има добар и искрен човек. Моја душа има две стране. Када сам срећна, она је попут златног сунца које греје и мене и људе у мом окружењу. Међутим, сунчева светлост не сија увек истом јачином, некада сјај престаје. Људи су главни кривци што сјај моје душе понекад избледи. Нестанак сјаја моју душу претвара у мрачну олујну ноћ. Када сам окружена злобним људима, душа ми је мрачна ноћ. Особе које ме вређају и омаловажавају виде само тамну боју моје душе. Таквим људима се ни не трудим да покажем своје сунце јер би га одмах угасили. Показивањем свог сунца, које ми даје снагу за живот, довела бих га у опасност јер би се следило и не би ми више давало сјај и топлоту. Не волим да ризикујем и да своју душу откривам пред онима које не познајем довољно. Своју душу нисам показала ниједној особи која то није заслужила. Моје сунце и његове зраке топлоте и светлости су видели само они људи са којима осећам радост и љубав. Раније, док сам још била мала девојчица са чистом, белом душом, била сам спокојна и живот ми је био срећан. Како одрастам, схватам да чисте душе има само мали број људи и да ћу пред само неколико особа показати сјај своје душе. Ти људи су заслужили моје пријатељство и пред њима нећу штедети топлину свог златног сунца. Они су увек ту за мене и штите ме од лошег утицаја мрачних душа. Иако сматрам да сам била добра према другима, често сам за узврат добијала ружне речи, па сам се временом почела све више повлачити у себе како бих сачувала чистоту своје душе. Нажалост, све више увиђам да доброта не пролази лако у овом свету. Ипак, драге особе које волим и које ме воле, показују да вреди неговати своју душу јер нас племените мисли и дела чине задовољним и улепшавају нам живот.

          Живети у данашњем времену, а не укаљати своју душу немогуће је. Осећање љубави даје сјај свакој души и чини чак и упрљане душе лепшим. Зато ћу се трудити да оплемењујем своју душу љубављу, а повод за ово дивно осећање може се свуда лако наћи уколико смо спремни да тражимо.

Срђана Туцић   VIII 2

 
1 коментар

Објављено од стране на 29. новембра 2013. in Радови ученика

 

One response to “Литерарци у акцији

  1. Mila Stašević

    29. новембра 2013. at 16:40

    Srđana, čestitam na izuzetno lepo napisanom portretu duše. Za tvoj uzrast ovo je ozbiljna tema i zaista slikovito i uspešno obrađena. Samo nastavi da pišeš. Srećno!!!! M.S.

     

Оставите одговор

 
